Learning Journal: Y21M12

Learning Journal - 2021 December

Amikor Október végén beharangoztam a Learning Journal sorozatot, akkor még úgy terveztem, hogy November végéig elkészülök az első cikkel. Aztán persze semmi sem lett belőle.

Teltek a napok és a hetek, de nekem nem igazán sikerült időt szakítani arra, hogy elkészüljön ez a cikk. Ez sajnos egy ilyen időszak volt. Bár nem panaszkodok, mert mind a magánéletben, mind pedig a munkahelyemen fantasztikus dolgokat élhettem át.

Most, hogy már a December is eltelt, időszerű, hogy végre megjelenjen a sorozat első cikke.

Jegyzetek

📌 Hogyan építsd ki a kapcsolati hálódat? – 1. rész

A Networking egy üzleti stratégia, amiben tudatosan növeled az üzleti/emberi személyes kapcsolataid számát, annak érdekében hogy eredményesebbé tedd a cégedet és/vagy előremozdítsd a karrieredet.

Az üzleti értelemben, a szervezeten kívüli világban, a networkingnek nagyon jól elkülöníthető szintjei vannak:

  • személyes kapcsolatépítés
  • “vadászat”, az elsődleges célja az azonnali üzletkötés
  • ügyfélszerzési csatorna, ez folyamatos személyes jelenlétet igényel, tudatosságot, rendszerességet feltételez
  • stratégiai partnerség

Az igazán jó Networking a bizalomra épül.

Minél laposabb egy szervezet hierarchiája, annál fontosabb a kapcsolati háló.

Fontos, hogy minél színesebb legyen a kapcsolati hálód. Minél több különböző embert ismerj meg. Növeld a kapcsolataid számát szinte válogatás nélkül. Legyen minél diverzifikáltabb (különböző helyekről, szakmákból, iparágakból legyenek benne emberek és legyenek minél többen)

📌 Hogyan építsd ki a kapcsolati hálódat? – 2. rész

Miért fontos, hogy változatos legyen a kapcsolati hálód?

Hogyan “kapcsolódj” másokhoz?
A formula: Egy állító mondat, amivel az előző dologhoz kapcsolódsz majd egy kérdés.

Etikett:

  • amikor belépsz egy megbeszélésre, köszönj, az idegeneknek mutatkozz be
  • kérem / köszönöm
  • öltözz az adott alkalomnak megfelelően (ha nem vagy biztos benne, hogy mi az elfogadott az adott helyen, akkor kérdezz rá)
  • légy nagyvonalú
  • merj elnézést kérni (bocsánatot)

📌 Hogyan építsd ki a kapcsolati hálódat? – 3. rész

  • Légy nagyvonalú!
  • Építs az erősségeidre
  • Fogadd el a nagyvonalúságot

📌 Hogyan építsd ki a kapcsolati hálódat? – 4. rész

  • Használd a kapcsolati hálódat.
  • Minél “forróbb” egy kapcsolat, annál jobb: mikor volt közöttetek utoljára kommunikáció és előtte milyen gyakori volt?

📌 A hatalom 3 típusa – 1. rész

“A hatalom sokak számára szitokszó, pedig ahhoz, hogy eredményeket érj el, szükséged van rá.”

  • Miből származhat hatalmunk, befolyásunk egy cégben?
  • Hogyan szerezhetsz több hatalmat?
  • A hatalom 3 típusa közül melyikre fókuszálj és hogyan?

A hatalom morálisan semleges dolog, mégis többnyire negatív megítélése van. Valószínűleg azért, mert főként azt vesszük észre, amikor valaki rajtunk gyakorol hatalmat. Azt viszont már kevésbé ismerjük fel, hogy nekünk van hatalmunk bizonyos helyzetekben.

“Attól, hogy figyelmen kívül hagyjuk, hogy hatalom létezik, hogy nekünk is van hatalmunk, ettől ez még van.”

A hatalom 3 típusa:

  1. Pozíció szerinti hatalom
  2. Szakértelemből fakadó hatalom
  3. Kapcsolatokból fakadó hatalom

A kapcsolatokból folyó hatalom az a terület, ahol úgy tudod kiépíteni a hatalmat, a befolyásoló erődet fejleszteni, hogy már ma el tudsz kezdeni cselekedni és rövid távon is hozzon eredményt.

📌 A hatalom 3 típusa – 2. rész

Eszközök a kapcsolatokból folyó hatalom kiépítéséhez:

  • Kommunikáció: sokat beszélni másokkal arról, ami őket érdekli
  • Szívességek: tégy szívességet másoknak, mert így tudsz bizalmat és kapcsolatokat építeni

📌 How the comfort zone is ruining your life

  • Minél kevesebb olyan dolgot teszel, ami a komfort zónádon kívül esik, annál kisebbé zsugorodik a komfort zónád.
  • Az, hogy valami a komfortzónádon belül van, még nem jelenti azt, hogy az jó neked.
  • Az, hogy valami a komfortzónádon kívül van, még nem jelenti azt, hogy az rossz neked.
  • Minél többször teszel valamit, ami a komfortzónádon kívül esik, annál energetikusabb leszel.

📌 5 Ways To Have 10x More Energy Throughout The Day

  • Döntsd el, hogy nem vagy fáradt.
  • Na aludj túl sokat. Egy felnőtt embernek általában 6-8 óra alvásra van szüksége. Ha több, mint 8 órát alszol, de mégis úgy érzed, hogy kimerült vagy, akkor valószínűleg többet aludtál, mint kellett volna.
  • Edz minden nap és legalább minden második nap keményen edz. A szervezetnek kell a fizikai terhelés.
  • Figyelj arra, hogy mit eszel. Étkezz egészségesen. És igyál elegendő vizet.
  • Midday Reset

📌 The one mindset that changed my life

Ha azon gondolkodsz, hogy valami újba, valami nagy fába vágd a fejszédet, akkor bármit is szeretnél csinálni, kezdd el mielőtt úgy éreznéd, hogy készen állsz rá.

Sosem fogsz készen állni, ha nem kezded el.

Hidd el, már rég készen állsz rá, csak halogatsz, kifogásokat keresel, mert félsz belevágni. Félsz a kudarctól, félsz attól, hogy mit gondolnak/mondanak majd mások, félsz a kritikától.

Engedd el mindezt és kezdd el.

Az elején szar leszel, de ha elkezded és csinálod, akkor idővel beérik a munkád gyümölcse.

📌 5 Blogger Types Whose Blogs Will Totally Fail

Niché weboldalak építése esetén tartsd észben az alábbiakat:

  • Nincs olyan jó téma, ahol már ne létezne egy konkurens weboldal, de ez nem jelenti azt, hogy te is nem kezdhetsz egy teljesen új oldalt az adott témakörben. Természetesen vannak olyan témakörök, ahol már rengeteg nagyszerű oldal létezik és nagyon nehéz lesz megtalálni a piaci rést. Inkább kerülni azokat a témákat, ahol túl sok nagyszerű konkurens oldal létezik már.
  • Ha elkezdtél dolgozni egy niché weboldalon, akkor amíg nem fejezted be, ne kezdj új projektbe!
  • Ne akarj közösséget építeni a niché weboldalad köré. Nem éri meg, mert túl sok energiát vesz el, ellenben kevés forgalmat hoz. Mivel a niché oldal passzív jövedelem forrás, a közzösség építés pedig aktív tevékenység, ezért a niché oldalaidhoz ne építs közösséget. Youtube és Pinterest-en kívül más Social Media oldal nem igazán működik.
  • Egy hasznos eszköz, ahol a különböző témakörökkel kapcsolatos kérdéseket érdemes keresni: answerthepublic.com
  • Ha az adott kérdés kevés forgalmat is generál, akkor is érdemes megírni a cikket, mivel hosszútávon így is rengeteg ingyenesen megszerzett potenciális ügyfélhez jut el az oldalunk
  • A weboldalon elérhető cikkeket az alábbi arányban érdemes felosztani:
    • 1/3: kérdések megválaszolása
    • 1/3: pillar poszt és könnyen megosztható cikkek (pl. “21 best tips for …”)
    • 1/3: olyan cikkek, amelyekkel pénzt keresünk (affiliate linkek) (pl. “15 things you gonna need to buy when you get your first dirtbike”)

📌 This 1 Simple Trick Gets Us Hundreds of Backlinks Without Any Link Building

Backlinkek szerzésének a legkönnyebb módja:  írj cikket amelyben adatok/statisztika van, amit te magad készítesz.

Példa:

  • Lakóautók értékvesztése az eltel idő függvényében
    • Kigyűjtötték különböző modellek értékét az autó kereskedős oldalakról és összesítették az adatokat egy cikkben.
  • Mennyi a biztosítás lakúautók esetén
    • Ajánlatot kértek különböző biztosítóktól és összerakták a kapott adatokat egy cikkbe.
  • Mennyi ideig tart egy esküvői torta elkészítése
    • Különböző cukrászoknak emailt küldeni, és a válaszaikból egy statisztikai cikket összeállítani.

📌 Steve Jobs on Failure

A legtöbb ember nem tesz semmit az álmai megvalósítása érdekében, pedig sokszor csak annyit kellene tenniük, hogy segítséget kérnek. Ez különbözteti meg az álmodozókat a cselekvőktől.

📌 How Scream Artists Create The Perfect Screams For Movies & TV

Sokszor nem is gondolnád, hogy egy film elkészítésében mennyi ember segédkezik, vesz részt. A fenti videóban érdekes látni, hogy sokszor a sikolyok/ordítások hangfelvételéhez külön szakembereket alkalmaznak, hogy ez a lehető legprofibb legyen.

Záró gondolatok

Köszi, hogy elolvastad az első Learning Journal cikket. Remélem sok hasznos infóhoz jutottál ezáltal te is.

Igyekszek a következő részt Január végén közzétenni. Majd kiderül, hogy sikerül-e.