Cikkajánló: 5 cikk, amit novemberben olvastam

Cikkajánló: 5 cikk, amit novemberben olvastam

Az elmúlt több mint 10 évben igyekeztem mindent megtanulni az online marketingről, a keresőoptimalizálásról, az e-kereskedelemről és a hozzájuk szorosan kapcsolódó területekről. Mivel az online világ folyamatosan változik és naponta jelenik meg valami újdonság, ezért ez a tanulás soha nem érhet véget.

Épp ezért folyamatosan képzem magam, részt veszek több marketing előadáson, illetve képzésen és szinte mindent elolvasok, ami ezekben a témákban szembe jön velem az interneten.

Naponta találok olyan értékes tartalmakat, amiket érdemes lenne megosztani azokkal, akik szintén szeretnének ezekben a témákban naprakészek lenni, vagy épp az alapokat elsajátítani.

Így született meg az e-commerce, SEO és marketing cikkajánló ötlete.

Mostantól igyekszek rendszeresen megosztani azokat a tartalmakat, amiket hasznosnak találok. Röviden bemutatom, hogy miről szól az adott cikk vagy videó, és igyekszek megjelölni, hogy kinek lehet érdekes.

A teljes koncepció még nem állt össze, de nem szeretném sokáig halogatni az indulást. Így hát kezdésként itt is van az első 5 cikk, amit neked is érdemes elolvasnod. Pontosabban 4 cikk és egy videó, de ez a lényegen nem változtat.

A cikkek vegyesen lesznek magyar és angol nyelvűek. Remélem nem okoz majd gondot az angol nyelvű cikkek megértése. Ha mégis igen, akkor mielőbb kezdd el fejleszteni az angol nyelvtudásod!

Jó tanulást!

1. 20 tips to boost e-commerce store sales this holiday season

Téma: e-commerce

20 tips to boost e-commerce store sales this holiday season

Ha csak nem egy barlangban töltötted az elmúlt több mint 1 évtizedet, akkor te is tisztában vagy azzal, hogy mennyire fontos az előttünk álló ünnepi időszak e-commerce szempontból. A webshopok többségénél az egekbe ugranak az értékesítési számok, a vásárlók soha nem látott összegeket költenek el online. A futárszolgálatok által kiszállított csomagok mennyisége pedig számokban alig kifejezhető.

Ha webshop tulajdonos vagy, akkor remélem nem mondtam semmi újat és már türelmetlenül várod, hogy elkezdődjön az ünnepi őrület. De biztos, hogy felkészültél az előttünk álló időszakra? Mindent megtettél annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet hozd ki az év végi hajrából? Tudod már, hogy hogyan fogsz kitűnni a tömegből? És azt már tudod, hogy mivel győzöd meg a látogatókat, hogy nálad költsék el a pénzüket?

A Syncee csapata 20 pontban foglalta össze, hogy mi mindenre figyelj oda, hogy te is sikeresen zárd az évet. Fuss végig a listán, pipáld ki azokat a feladatokat, amikkel már kész vagy, és ha valami még hátra van, akkor gyorsan valósítsd meg! Még van rá pár napod!

Elolvasom a cikket!

2. Struggling to find marketing strategies that work? Seth Godin can help.

Téma: marketing

Struggling to find marketing strategies that work? Seth Godin can help.

Marie Forleo neve valószínűleg sokak számára ismerősen cseng, ha mégsem, akkor talán ez a videó lesz az, amely meggyőz arról, hogy kövesd figyelemmel Marie munkásságát. Megéri!

Ebben a videóban Seth Godint faggatta legújabb könyvének (This is Marketing: You Can’t Be Seen Until You Learn To See) megjelenése kapcsán.

Szerintem Seth az egyik legkiválóbb vállalkozó és marketing szakember, akinek a filozófiájával és gondolkodás módjával teljes mértékben azonosulni tudok. Olyan tanácsokkal látja el olvasóit, amelyekre mindenképp érdemes figyelni és megfogadni.

A videóból megtudhatod, hogy miért fontosabb a munkád marketingezése, mint maga a munka elvégzése, hogy miért érdemes először a legkisebb életképes piacokra koncentrálni. Seth Godin zongoratanáros példáján keresztül azt is elmagyarázza, hogy hogyan tűnj ki egy telített piacon a tömegből, amikor mindenki ugyanazt értékesíti.

Ha szeretnél hozzájutni Seth legújabb könyvéhez, akkor az alábbi linken megvásárolhatod az angol változatot. A magyar fordításra valószínűleg még több évet kell várni, így javaslom, hogy szerezd be mielőbb az eredetit.

Vásárold meg Seth Godin „This is Marketing: You Can’t Be Seen Until You Learn To See” című könyvét.

Elolvasom a cikket!

3. 11 Ways to Increase Sales with Content Marketing

Téma: e-commerce, tartalommarketing

Meredith Wood a Bootstrapping Ecommerce blogján megjelent vendégcikke a webshop tulajdonosoknak igyekszik ötletet adni, hogy hogyan értékesítsenek a tartalommarketing segítségével.

A cikk azoknak készült, akik kevésbé jártasak az online marketing és főként a tartalommarketing világában, azonban a cikkben felsorolt 11 lehetőséget mindenképp érdemes legalább egyszer átnézni.

Ha még kezdő marketinges vagy, akkor értékes marketing tippeket találsz a cikkben és egy pontos iránymutatást, hogy merre is indulj el.

Ha már haladó marketinges vagy, akkor is hasznos lehet, mivel hajlamosak vagyunk az aktuális újdonságokat hajszolni és közben megfeledkezni az alapokról. Használd a cikket egy gyors ellenőrző listaként, és néha-néha győződj meg róla, hogy az alapok rendben vannak. Ezután meg térj rá nyugodtan a “haladó” szintű feladatokra.

Elolvasom a cikket!

4. 3+1 aktivitásnövelő ötlet Instagramra

Téma: Instagram, gamification

Lassan már a csapból is az folyik, hogy az Instagram a jövő. Ha már megfogadtad a marketing szakértők tanácsait és te is elkezdted építeni a közösségedet az Instagram felületén, akkor valószínűleg szembesültél már azzal, hogy azok a közösség aktivizáló trükkök, amik máshol jól működnek, nem mindig hozzák az elvárt eredményt Instagramon.

Pusztai Ádám (talán a legismertebb magyar gamification szakértő) ezúttal arra ad néhány ötletet, hogy hogyan aktivizáljuk játékosítva az Instagram közönségünket. Itt most ne a gagyi, Facebookról már ismert nyereményjátékokra gondolj, hanem olyan tippekre, amiket a konkurenciád nagy valószínűséggel még nem használ.

Olvasd el Ádám cikkét és nyugodtan engedd szabadon a fantáziád. Találj ki valami ötletes dolgot és simán nyert ügyed van!

Elolvasom a cikket!

5. A sikered kulcsát keresed? Inkább a kulcsszavakat keresd! [Teljes kulcsszókutatás útmutató 2018-ra]

Téma: SEO, kulcsszókutatás

A ROIFoundry csapata az utóbbi időben úgy tűnik, hogy maximum fokozatra kapcsolta a tartalomgyártó részlegét, mert a srácok ontják magukból a jobbnál-jobb cikkeket a Marketing blogjukon. És mindezt egyszerre magyarul és angolul.

Ez a cikkük a kulcsszókutatásról készült, főként kezdőknek. De olyan alapossággal mutatja be az egyes lépéseket, hogy még a haladóbb SEO szakemberek is hasznosnak találják majd.

A cikkből megtudhatod, hogy mit nevezünk kulcsszónak, hogy mi az a kulcsszókutatás és amúgy mindent, amit ezzel a témával kapcsolatban tudnod kell. De ha ez nem elég, akkor arra is felhívják a figyelmed, hogy hogyan ne végezz kulcsszókutatást.

A cikkben felsorolják és röviden bemutatják azokat az ingyenes eszközöket, amelyek segítségével te is kutakodhatsz a legmegfelelőbb kulcsszavak után. A cikk végén pedig lépésről lépésre végigvezetnek a kulcsszókutatás folyamatán (a KWFinder segítségével).

Ha van blogod, vagy bármilyen formában készítesz online megjelenő tartalmakat, akkor ezt a cikket mielőbb olvasd el. És persze a leírtakat építsd be a tartalomgyártási folyamataidba.

Elolvasom a cikket!

És akkor végül …

Remélem találtál hasznos olvasnivalót magadnak és sikerült hozzájárulnom ahhoz, hogy ma is tanulj valamit. Ha szeretnéd a következő cikkajánlókat is elolvasni, akkor kérlek kövess Facebookon. Ott minden cikkről időben értesülsz majd!

A Blog Facebook oldalát erre a linkre kattintva éred el!